مىدانید؛ واقعاً نمىدانید چه لذتى دارد وقتى سیاهى چادرم، دل مردهایى که چشمشان
به دنبال خوشرنگترین زنهاست را مىزند.نمىدانید؛ واقعاً نمىدانید چه لذتى دارد
وقتى در خیابان و دانشگاه و... راه مىروید و صد قافله دل کثیف، همره شما نیست.
نمىدانید؛ واقعاً نمىدانید چه لذتى دارد وقتى سیاهى چادرم، دل مردهایى که
چشمشان به دنبال خوشرنگترین زنهاست را مىزند.
نمىدانید چقدر لذتبخش است وقتى وارد مغازهاى مىشوم و مىپرسم: آقا! اینا قیمتش چنده؟
و فروشنده جوابم را نمىدهد؛ دوباره مىپرسم: آقا! اینا چنده؟ فروشنده که محو موهاى مشکرده زن
دیگرى است و حالش دگرگون است، من را اصلاً نمىبیند. باز هم سؤالم بىجواب مىماند و من، خوشحال، از مغازه بیرون مىآیم.
نمىدانید؛ واقعاً نمىدانید چه لذتى دارد وقتى مردهایى که به خیابان مىآیند تا لذت ببرند،
ذرهاى به تو محل نمىگذارند.
نمىدانید؛ واقعاً نمىدانید چه لذتى دارد وقتى شاد و سرخوش، در خیابان قدم مىزنید؛
در حالى که دغدغه این را ندارید که شاید گوشه هاى از زیبایىهاتان، پاک شده باشد و
مجبور نیستید خود را با دلهره، به نزدیکترین محل امن برسانید تا هر چه زودتر، زیبایى خود را کنترل کنید؛
زیبایى از دست رفتهتان را به صورتتان باز گردانید و خود را جبران کنید.
نمىدانید؛ واقعاً نمىدانید چه لذتى دارد وقتى در خیابان و دانشگاه و... راه مىروید و صد قافله دل کثیف، همره شما نیست.
نمىدانید؛ واقعاً نمىدانید چه لذتى دارد وقتى جولانگاه نظرهاى ناپاک و افکار پلید مردان شهرتان نیستید.
نمىدانید؛ واقعاً نمىدانید چه لذتى دارد وقتى کرم قلاب ماهىگیرى شیطان براى به دام انداختن مردان شهر نیستید.
نمىدانید؛ واقعاً نمىدانید چه لذتى دارد وقتى مىبینى که مىتوانى اطاعت خدایت را بکنى؛ نه هوایت را.
نمىدانید؛ واقعاً نمىدانید چه لذتى دارد وقتى در خیابان راه مىروید؛ در حالى که یک عروسک متحرک نیستید؛ یک انسان رهگذرید.
نمىدانید؛ واقعاً نمىدانید چه لذتى دارد این حجاب!
خدایا! لذتم مدام باد.
شنو از چادر که در توصیف زن تار و پودش با تو می گوید سخن
تار و پودم را شرافت تافته تا شرافت را به عصمت بافته
در کلاس حفظ تقوی و شرف دختران درند و چادر چون صدف
بهترین سرمایه زن چادر است زانکه زن را زینت زن چادر است
چادر از بهر زنان الزامی است بهر زن بی چادری ناکامی است
حفظ چادر در سرای اقتدار دختران را هست تاج افتخار
حفظ چادر حفظ دین و مذهب است شیوه زهرا و درس زینب است
حفظ چادر حافظ ناموس هاست پاسدار حیله جاسوس هاست
حفظ چادر نص قرآن مجید قفل جنت را بود تنها کلید
حفظ چادر سد فحشا می شود رو سفیدی نزد زهرا می شود
حفظ چادر چاره ساز کار هاست حافظ گل از هجوم خارهاست
حفظ چادر زخم ها را مرحم است دست رد بر سینه نامحرم است
حفظ چادر التیام درد هاست سد محکم در بر نامرد هاست
زندگی ترکیب شادی با غم است
دوست میدارم من این ترکیب را
گر چه مگویند شادی بهتر است
دوست دارم گریه با لبخند را
![](http://i4.glitter-graphics.org/pub/1218/1218664noenqdsr17.gif)
یکی از انگیزه های پوشش ابراز صداقت در دوستی با خداوند است
لابد تا بحال بارها شاهد بوده اید که افرادی به خودتان و یا دیگران
ابراز علاقه و ارادت کرده و گاهی از الفاظی نظیر چاکرم مخلصم فدایت شوم
و عزیزم قربانت شوم و... استفاده کرده اند. اما فرض کن که روزی
به یکی از این افراد بگوئی من مبلغی پول لازم دارم در جوابت بگوید :
شرمنده ام اتفاقا من هم می خواستم همین در خواست را از تو بکنم
و بار دیگر و بار های دیگر از انجام خواسته ات سر باز زند و
تنها به همان چاکرم و فدایت شوم اکتفا کند قضاوت تو درباره او چیست ؟
آیا در دل نمی گوئی این چه دوستی ای است که از زبان فراتر نمی رود ؟
اکنون درباره رابطه خود با خدا بیندیش.
ما به خدای مهربانمان اظهار بندگی و اطاعت و دوستی می کنیم
اما نشانه صداقت در این دوستی انجام کاری است که او می پسندد.
بهترین انگیزه برای پوشش تو همین است
که بخواهی به پروردگار خودت اظهار محبت کنی
و صداقت خود را با گردن نهادن به خواسته او ثابت کنی
پس بیائیم با خدا پیمان دوستی ببندیم
بیائید برای استقبال از تنها معصوم باقیمانده عالم خود را آماده کنیم.
امروزه دشمنان اسلام از راه های مختلف می خواهند زشتی محرمات
و معاصی و منزلت حیا ،عفت و چادر را از بین ببرند.
از همین رو به شیوه های مختلف مانند فیلم های آنچنانی ، سایت های مبتذل
و شبکه های ماهواره ای در اذهان جوانان القا می کنند
که ارزش ، شخصیت و تمدن در لباس های زننده و آن چنانی است
در چنین موقعیتی باید زنان و دختران مسلمان هوشیار باشند
و نه تنها با پوشش مناسب و شایسته خویش پاسخ دندان شکنی
به این خود باختگان بدهند بلکه دیگران را نیز به پوشش برتر تشویق نمایند
ما دختران چادری باید علاوه بر اینکه با چادر حجاب خود را حفظ می کنیم
به دوستان و اطرافیانمان نیز این پیشنهاد را بدهیم
باید از فواید و آثار دنیوی و اخروی آن صحبت کنیم
بعضی از دوستان سوال می کنند با توجه به شرایط روزگار
این همه سخت گیری به حجاب چه لزومی دارد ؟
خوب است به این دوست عزیزم بفرمایم که ما همیشه نباید به
جوانب سخت یک مسئله توجه کنیم بلکه ما باید به مسائلی که
دشمن را به وحشت می اندازد بسیار حساس باشیم و بکوشیم تا آنها
را تقویت کنیم که صد البته چادر یکی از آنهاست
خواهرم براستی این همه سهل انگاری ها و اشکال تراشی ها
چه قدر از خانم های بد حجاب را با حجاب کرده است و اصلاح شده اند
این سخنان فقط راه را برای سو استفاده آنها باز کرده است
تا روز به روز بر جسارت و ابتذالشان بیافزایند .
گاهی اوقات نداشتن آگاهی کامل و ضعف ایمان و طعن دختران ناآگاه
بعضی از همین دختران چادری را نیز بی چادر کرده است
در حالی که مادرانشان چادری و مومن بوده اند .
فرانتس فانون می گوید :هر چادری که کنار گذاشته شود
امید حمله ور شدن استعمار را ده برابر می کند
باید بدانیم که دشمن به هیچ پوششی راضی نیست
بلکه تنها قصد به ابتذال کشیدن ما جوانان
و در نهایت نابودی جامعه و غارت اموال آن را دارند
اگر ما امروز به این حرف آنها خام شدیم که چادر دست و پا گیر است
یا اینکه حجاب مگر به چادر است و ...
به مانتو و روسری راضی شدیم روز بعد قدم را بلندتر بر می دارند
و روسری را زیر سوال می برند و ما را به شال های کذائی ای
- که متاسفانه برخی از ما دختران را خام کرده است – ترغیب می کند
در این دوره زمانه واقعا میتوان به این سخن خداوند سبحان
به رسول گرامیش که سلام و صلوات خدا بر او باد پی برد که فرمود:
یهود و نصاری هرگز از تو راضی نخواهند شد تا
(بطور کامل تسلیم خواسته های نادرست آنها شوی)
از آئین (تحریف شده) آنها پیروی کنی .
ای پیامبر به آنها بگو راه حق و راه درست فقط راه خداوند است
(سوره بقره آیه 120)
فرجش را در دعا فراموش نکنید
![](http://img1.tebyan.net/big/1392/07/549427391621082081382533416722810629243203.gif)
جواب: اگر نگاه با قصد ریبه و شهوت نباشد اشكال ندارد و اگر از روی قصد باشد فرقی بین پیر و جوان وجود ندارد. (عروة الوثقی، ج2 كتاب النكاح، ص6)
در فرض سوال، چنان چه نهی از منکر موثر نباشد، زن باید شغل مذکور را ترک کند و در کسب روزی، به خداوند متعال توکل نماید.
پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سوال، چنین است:
حضرت آیة الله العظمی خامنهای(مد ظله العالی):
در صورتی که موجب ارتکاب گناه شود، حضور در مکان مذکور جایز نیست.
حضرت آیة الله العظمی سیستانی(مد ظله العالی):
بله، باید آن محل را فوراً ترک کند و باقی ماندن در آنجا حرام است.
حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی(مد ظله العالی):
اگر نهی از منکر موثر نباشد زن باید شغل مذکور را ترک کند و به خداوند متعال توکل نماید و روزی دهندهی حلال، خداوند است.
حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی(مد ظله العالی):
در فرض سوال، چنان چه راهی جهت امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشد، اشتغال او در چنین فضائی جایز نیست.
حضرت آیة الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی):
چنانچه خوف وقوع در گناه باشد لازم است محل مذکور را ترک کند.
جواب: در صورتی كه تحصیل متوقف بر دیدن عكس های مبتذل است نگاه بدون قصد لذت اشكال ندارد. (استفتائات امام (ره)، ج3، ص270، س48)
جواب: نگاه كردن خانم به وجه و كفین و مواضعی كه مردان به طور متعارف نمی پوشانند بدون لذت و ریبه اشكالی ندارد ولی چنان چه موجب وقوع در معصیت باشد جایز نیست. (استفتائات امام (ره)، ج3، ص262، س16)
جواب: در صحبت با نامحرم رعایت سه نكته ضروری است: 1 ـ سخن گفتن به قصد لذت نباشد. 2 ـ از ترقیق و تلطیف صدا اجتناب شود. 3 ـ خوف مفسده در بین نباشد. (استفتائات امام (ره)، ج3، ص257)
چند استفتاء از آیة الله خامنه ای دام ظله:
جواب: بر هر زن و مرد مكلفى شرعاً واجب است در تماس و نشست و برخاست با جنس مخالف حریم ضوابط شرعى و مقررات اسلامى را دقیقاً مراعات نمایند و از هرگونه عمل و رفتارى كه آمیخته به ریبه و یا موجب ترتب فتنه و فساد باشد، جداً خودداری نمایند.
جواب: در فرض مرقوم اگر امكان ورود افراد دیگر به كابین خلبان وجود دارد، اجتماع خدمهى پروازى زن و مرد در كابین با رعایت موازین و مقررات شرعى و قانونى مانعى ندارد.
جواب: خانمها باید از هر كارى كه موجب جلب توجه نامحرم مىشود، اجتناب نمایند.
جواب: دستدادن مرد با زن اجنبى و لمس بدن زن بر مرد اجنبى، شرعاً حرام است و امتناع از این عمل به اظهار اینكه چنین برخوردى جزو دستورات دینى اسلام است هیچگونه تلقى توهین به طرف مقابل نخواهد شد و مسلمین موظفند عمل به وظایف شرعى را مقدّم بر همه امور خود بدارند و به هر بهانه اقدام به ترك واجب یا فعل حرام نكنند
چند دلیل عقلی محض برای ضرورت حجاب چند دلیل عقلی محض برای ضرورت «حجاب» بیان نمایید؟ جوانان جویای دلایل عقلی هستند. درود بر جوانانی که اولاً برای قبول یا رد هر اصلی، در پی حجتهای عقلی هستند و ... |
چرا در کشور ما حجاب اجباری است.
چرا وقتی در قرآن کریم میفرماید: «برای زنان بهتر است خود را از نامحرمان بپوشانند»، در کشور ما حجاب اجباری است. |
چرا فقط به زنان گفته می شود که رعایت حجاب کرده و ...
اساساً مکافاتها جهت بازدارندگی از جرم است و نه معامله. برای جلوگیری از ارتکاب است، نه این که مجرم بگوید من در هر حال میخواهم این جرم را انجام دهم، حال شما بگویید که چرا... |
حجاب در زمان رسول خدا (ص)،برخورد با آن چگونه بوده است ؟
اگر چه حجاب که در قرآن کریم با واژهی «تستر» به معنای پوشش از آن یاد شده است، یکی از احکام الهی است و به طور قطع در زمان حکومت اسلامی به صورت قاطع رعایت میشد و پیامبر اکرم (ص) نیز اجازه نمیدادند که احکام الهی به تسامح، تساهل... |
ایا حضرت علی در زمان حکومتش حجاب را اجباری کرده بود ؟
اى پيامبر به همسران و دختران خود و زنان مؤمنان بگو كه خويشتن را با چادرهاى خود بپوشانند كه اين كار، براى اين كه [به عفت] شناخته شوند تا مورد آزار قرار نگيرند، بهتر است و خداوند همواره آمرزنده و مهربان است... |
استفتائات و دیدگاه مراجع تقلید درباره ی حجاب و لباس ها
«حجاب بانوان در اسلام یکی از اموری است که از وقتی استعمارگران، چشم طمع به کشورهای اسلامی و غصب معادن و منابع طبیعی آنها دوختند، مورد حملهی آنها قرار گرفت؛ زیرا ... |
![](http://img.tebyan.net/big/1390/11/913428217106125272391991241201511521182512.jpg)
حجاب، به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است. بُعد ایجابی آن،
وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛ و این
دو بُعد باید در كنار یكدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود.
حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است . استعمال این كلمه،
بیشتر به معنی پرده است. (در قرآن این كلمه در هشت مورد به كار رفته كه بیشتر به معنای حاجز، مانع، حایل و پرده است.)
این كلمه از آن جهت مفهوم پوشش میدهد كه پرده، وسیلهی پوشش است،
ولی هر پوششی حجاب نیست؛ بلكه آن پوششی حجاب نامیده میشود كه از
طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد. (استاد مطهری، مسئلهی حجاب، ص 78)
در این نوشتار مراد ما از حجاب، پوشش اسلامی است، و مراد از پوشش اسلامی زن،
به عنوان یكی از احكام وجوبی اسلام، این است كه زن، هنگام معاشرت با مردان،
بدن خود را بپوشاند و به جلوهگری و خودنمایی نپردازد.